A VIDEO

Iron Man 2 and Cap 2.

<3

Reblogged from Stars and Stark
A TEXT POST

miss-ingno replied to your post: shaliara replied to your post: dannyra…

nah no problem, different language different names :D btw what’s the POW thought experiment?

It’s Tyrant vs POW:

Tyrant takes 5 guys, lines them up, and says to you: I’ll kill these 5 guys unless you shoot this one guy in the head. Most people would say no, can’t do it.

POW: is, you’re freeing a POW camp, you can get 5 guys out of a cell, or 1 guy out of a cell. Majority says, get the 5 guys out of the cell.

Something like that.

A TEXT POST

shaliara replied to your post: dannyrandy everybodyilovedies: Hello!…

OMG I have been over and discussed COUNTLESS of times this kind of issues for years (not only ‘cause mindwipe but one RPG campaign we had a similar moral choice) and I didn’t even thought I would still learn something more about this. *bows to you*

Ahhhhh see, if you had been my philosophy student you would have learned about all this on day ONE of the Ethics unit!

*waggles arms in a snake dance* That trolly thought-experiment is the first thing I do with the kids to warm them up to ethics, and the difference between normative ethics vs descriptive ethics; modern ethics vs ancient ethics, &c. (I use the DDE to transition into Aristotelean virtue ethics and show how there’s a difference between modern universal ethical systems like deontology and utilitarianism and ancient ethics…… anyway, that’s a whole other thing *flaps hands*)

miss-ingno replied to your post: dannyrandy everybodyilovedies: Hello!…

The passive vs active loss of life to save others, yup. I know the experiment as the train, not trolly experiment, that threw me for a bit xD

Agh sorry, a trolly IS a train, basically. It’s a type of train. Dx I first heard it as “Trolly experiment” so now I say “trolly”, but yeah, train. It’s a train. :D

A VIDEO

notfknapplicable:

IMPORTANT : I just wanna point out that its STEVE who gets the flirting started between him and Sam at the beginning of the movie.  Sam is just moseying around the mall, going for his run, and this hot guy continually blazes past him had just has to rub it in that he’s totally outrunning him.  And then it’s Steve who stops to chat, makes a teasing little comments, offers friendly competition, and then THIS SHIT RIGHT HERE.  “Oh, that’s how it is?”  Steve, you tryin’ to fuck.  We see right through you.

As the movie progresses, it’s always Steve that seeks Sam out.  He goes to the VA to visit him (just to visit, apropos of nothing), shows up at his fucking apartment when how does Steve know where Sam lives? 

Upon my initial viewing of Cap 2 I really saw it as Sam fawning over Steve, but when I think about it, they’re definitely in mutual like but it’s really Steve that’s got a crush on Sam.  Wants him in his life.  I think the fandom has caught on to this as well because the influx of fic I’ve been reading features a lot of Steve being the aggressor towards Sam, and I like that.  I love it.  I want some more of it.

HOW DOES STEVE KNOW WHERE SAM LIVES OH MY GOSH THAT’S AN EXCELLENT POINT.

I mean I assume Natasha looked it up on her phone or something when it… survived… the explosion… <_< but OH MY GOSH I’M LAUGHING REALLY HARD AT STALKER!STEVE THOUGHTS NOW

Reblogged from Things and stuff
A TEXT POST

dannyrandy

everybodyilovedies:

Hello! It’s your fandom philosophy professor, here to talk a little bit about why Steve WOULD make the decision Hickman had him make in New Avengers issue 3, and why both him and Tony are acting in character!

I’d like to take you back. Back, to that one introduction to philosophy blow-off class you took that one time. You might have encountered something called the “Trolly Experiment”. If you haven’t, let me explain.

Read More

 #hmmmm #sounds about right #i’m laughing though because of course steve would be strongly informed by catholic morality #it’s just amusing to me how much i am still subconciously drawn to examples of catholic morality #i guess you can’t really escape something like a catholic upbringing #not entirely anyway

Yessssss see and this is why I don’t disagree with Hickman, because “my” Steve is TOTALLY influenced by his Irish-Catholic background (oh what SHOCKER Amuly likes Catholic!Steve I WONDER WHY), and so, yeah. It all jives well with me, basically.

And no you can never escape the Catholicism. Or the guilt. Hence: Steve. hahahahahaasobsobsob

Reblogged from so it goes
A TEXT POST

dangerouscommiesubversive:

Petition for Wolverine’s various spawn to be officially dubbed “bublets.” Collective noun can be a “snikt.” A snikt of bublets.

Reblogged from The Alien On Broadway
A PHOTO

icedragon5683:

everybodyilovedies:

CHRIS EVANS RETWEETED RDJ I REPEAT CHRIS EVANS RETWEETED RDJ sirdef BATTEN DOWN THE HATCHES

When the fuck did he learn to use twitter? Didn’t we used to joke that he made ultron cause he couldn’t even figure out his password?

HE BARELY KNOWS HOW HE HAS LIKE 100 TWEETS TOTAL THESE ARE BABY’S FIRST SHAKEY LITTLE TWITTER STEPS WE’RE WITNESSINg *happy sobbing*

Reblogged from Untitled
A PHOTO

CHRIS EVANS RETWEETED RDJ I REPEAT CHRIS EVANS RETWEETED RDJ sirdef BATTEN DOWN THE HATCHES

A PHOTO

rai-kishi:

"Like the new shield? Do I get a reward?"

In which Tony makes Steve in a new shield because isn’t it so shocking that dropping that shit in the ocean makes it impossible to retrieve?

Bonus:

image

#1 OMGOSH SO FANTASTIC

#2 STEBE’S GONNA GET SHOT. DAMN IT, TONY.

Reblogged from